امام جمعه درگز در جمع پایوران سپاه این شهرستان:

 تحول‌خواهی، تحول‌انگیزی و تحول‌آفرینی مهم‌ترین خصوصیات امام خمینی (ره) بود

امام جمعه درگز گفت: زندگی امام خمینی (ره) از همان دوران کودکی با تحول خواهی آغاز شد و با پا نهادن آن امام به عرصه مبارزه با رژیم منحوس پهلوی حس تحول انگیزی را در خود تقویت کردند و با ایجاد حکومت جمهوری اسلامی تحولی عظیم در جهان آفریدند.
کد خبر: ۹۲۴۹۸۴۴
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام محمد حسین ایروانی با حضور در جمع پایوران ناحیه مقاومت بسیج درگز با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در چهارهم خرداد ماه ۹۹ «تحول‌خواهی، تحول‌انگیزی و تحول‌آفرینی» را از مهم‌ترین خصوصیات امام خمینی (ره) برشمرد و گفت: اگر می‌خواهیم پیشرفت کنیم و جامعه‌ای پویا داشته باشیم می‌بایست روحیه تحول خواهی و تحول انگیزی را در خود و دیگران تقویت کنیم و این تحول را می‌بایست ابتدا از خودمان آغاز کنیم.

وی با تاکید بر تقویت روحیه تحول در خود و جامعه به ابعاد مختلف تحول از نگاه رهبری پرداخت و گفت: یکی از ابعاد تحول در نگاه امام خمینی(ره) تحول در نگاه به دین بود، تحول در نگاه به دین از بعدی فردی به نگاهی جامع و فراگیر از مهم‌ترین تحولات امام نسبت به فقه و دین بود.

ایروانی تحول در نگاه به نسل جوان را یکی دیگر از اقدامات امام بر شمرد و گفت: استفاده از جوان‌ها در راس امور یکی دیگر از تحولات امام در امور کشور داری بود، امام در زمان جنگ از فرماندهانی جوان و انقلابی استفاده کردند و در بعد از آن نیز همین جوانان انقلابی و جهادی را در عرصه‌های کشور داری گماردند.

وی تحول در نگاه به قدرت‌های جهانی را یکی دیگر از تحولات رهبر کبیر انقلاب برشمرد و گفت: تحول در نگاه به ابر قدرت‌ها و اینکه آن‌ها شکست ناپذیرند خود تحولی عظیم در عرصه بین المللی بود، تا به آن روز کسی فکر نمی‌کرد بدون اجازه آمریکا و دست نشانده‌های آن بتوان اقدامی کرد، اما امام خمینی به پشتوانه ملت ایران توانست این تفکر را براندازد و به همه‌ی مستضعفان نشان دهد در صورت اتحاد می‌توانند پیروز میدان باشند.

حجت الاسلام ایروانی در پایان به موارد دیگر تحول از نگاه رهبری اشاره کرد و گفت: تحول در خمودگی، ایجاد روحیه مطالبه گری، تحول در نحوه مطالبات مردم و ایجاد روحیه عزت نفس در مردم از دیگر مواردی بود که مقام معظم رهبری از خود، مسئولان، نخبگان و ملت ایران درخواست داشتند و پیشرفت جامعه را منوط به تغییر و تحول سازنده در همه‌ی بخش‌های جامعه برشمرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار